zaterdag 23 augustus 2014

Inner Beauty

Door Nina - Ik ben een beautyliefhebber.

Huidverzorging, make-up, haar etc. zijn mijn passie, ik doe het maar al te graag en neem er altijd de tijd voor mijn make-up zo mooi mogelijk aan het brengen. Echter ben ik niet iemand die naar buiten móet met make-up, zo denk ik namelijk niet.


Dit is Inner Beauty, het waarderen van jezelf. Zou jij zonder make-up de deur uit kunnen gaan? Kan jij jezelf accepteren als je een paar kilo's meer weegt en die ene leuke crop top niet aan kan trekken? Wil jij rondhuppelen in een bikini zonder je ervoor te schamen?


Nu moet ik eerlijk zijn en waardeer ik mezelf ook niet elke seconde van de dag. Ik weet van mezelf dat ik overgewicht heb en ik ben me er daar bewust van. Het kan soms zo erg zijn dat ik er de hele dag aan denk. Aan de andere kant kan ik mezelf zien als een mooie meid die nu eenmaal wat te dik is. Dat wisselt bij mij dus vaak.

Er zijn veel mensen tegenwoordig die mensen afkraken, dat haalt ons naar beneden en verpest ons zelfbeeld. Niet alleen dat, maar ook de reclames die je tegenwoordig allemaal ziet hebben dat ene speciale perfecte lijf, de perfecte huid, de perfecte benen etc. Let me tell you guys, dat is natuurlijk nep. Dat weten wij inmiddels wel, maar veel mensen kijken toch naar hoe zij zijn en willen ook zo zijn. Op die manier gaan ze zelf mensen afkraken op hun uiterlijk en figuur. In Cuba is het verboden zulk soort reclame te maken en wat is daar aan de hand? Mensen van 120 kilo rennen in hun bikini naar het strand of lopen in een short en crop top. Iets wat wij hier afschuwelijk vinden is daar doodnormaal, ze weten niet anders. Want waarom zouden wij ons zelfbeeld verpesten met die veel te ''perfecte'' modellen met de mooie technologie op hun gezicht geplant terwijl we weten dat dit iets is wat niemand kan hebben.

Dus, ook al heb jij een huid met veel acne, of die gigapuist die je al een tijdje wilt laten verdwijnen, of littekens op je gezicht die je wilt verbergen... Het zou niks uit hoeven te maken. Maar het gebeurt wel.

Have a nice day!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.