zondag 18 januari 2015

Gezonde en lekkere recepten!


Sinds ik bezig ben met gezond eten, sporten en natuurlijk met gezonde voeding kom ik natuurlijk super veel lekkere recepten tegen. Daarom besluit ik vandaag de lekkerste met jullie te delen. Ik geef toe dat ik ze nog niet allemaal geproefd heb, maar desondanks lijken ze me in ieder geval heerlijk!



Snacks
Tzatski rolletjes met komkommer en munt
Een hele simpele snack. Het enige wat je hoeft te doen is de komkommer is iets wat dikkere plakken te snijden en deze te vullen met tzatziki. Optioneel is een blaadje munt voor frisheid.

Kiwi omhuld in chocolade lolly
Fruit is altijd goed en lekker, maar met een laagje chocolade is het nog lekkerder!


Yoghurt reep met fruit en noten 
Ik geef toe; ik ben dol op chocolade! Het is een soorty guilty pleasure voor me. Daarom deze gezonde manier van een 'chocolade' reep. In plaats van chocolade gebruik je yoghurt, net zo lekker en veel gezonder!

Appelschijven met pindakaas, chocolade en noten
Ik ben dol op appels. In combinatie met pindakaas niet maar ja kan natuurlijk ook de pindakaas vervangen voor appelstroop. Mijn favoriete combinatie is die van appelschijven, appelstroop en een klein beetje muesli of cruesli, yum!



Dinner
Gebakken bloemkool met paprika poeder
Een heel gezond gerecht! Bloemkool roosteren in de oven en vervolgens bestrooien met paprika poeder of chili poeder. Lekker als bijgerecht of als snack voor bij de tv.

Kip omhuld in cornflakes uit de oven 
Home made kipnuggets zijn natuurlijk veel lekkerder dan die van de mac, al geef ik toe dat de kfc ook enorm lekkere nuggets heeft! Een simpel recept voor verse kipnuggets zijn simpelweg de kipnuggets onderdompelen in melk en ze vervolgens in cornflakes omhullen. Lekker als grote kipfilet i.p.v snitzel of als bite op een feestje!

Bloemkool pizza met kaas
In plaats van een echte pizzabodem van deeg een pizzabodem van bloemkool. Simpel en heel snel te maken: Bloemkool in de keukenmachine, mixen met peper/zout en 2 eieren, verspreiden op een bakplaat en in de oven totdat er een mooie bodem ontstaat. Vervolgens beleggen met wat je allemaal lekker vind, yum!

Rijst met broccoli en gemarineerde biefstuk 
Met stipt op nummer #1 mijn favoriet! Simpele biefstuk met broccoli en rijst, hoe simpel wil je het hebben?!



2 opmerkingen:

  1. Leuke receptjes! Die bloemkool pizza wil ik wel eens proberen en die yoghurt reep lijkt me ook heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.