zondag 1 februari 2015

TAG | De 25 vragen tag


Hoi! Ten eerste wil ik even sorry zeggen voor het feit dat ik al 2 weken niks heb geplaatst, sorry! Ik had het even heel druk met school en op het moment dat ik dit schrijf begin ik net aan mijn toetsweek. Daardoor kwam de afgelopen week even geen blogpost online, maar niet getreurd! Vandaag heb ik weer een leuke tag. De tag heb ik gezien op de blog van Teske en ik besluit om hem vandaag ook te doen, enjoy!


Wat is je favoriete ontbijt?
Hm, een lastige vraag omdat ik zelf niet tot weinig ontbijt (héél erg slecht, ik weet het). Ik heb vaak gewoon geen tot weinig honger als ik opsta en 'moet' ontbijten. Vaak als ik er wel zin in heb neem ik een wat lichter ontbijt zoals een boterham met jam en een glas jus 'd Orange of flink glas optimel framboos.

Hoe drink je je koffie?
Ik drink mijn koffie zwart of in een frappachino, yum!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Ik denk dat ik al snel voor kip-kerrie of eiersalade ga, maar een simpel broodje met tomaat en komkommer vind ik ook heerlijk!

Soep of salade?
Soep! Ik ben dol op zelfgemaakte soep en maak dit dan ook geregeld met mijn moeder. Salade's vind ik mwah, ik vind ondanks de dressing salade gewoon niet lekker. 

Wat is je favoriete kookboek?
Ik heb al in jaren geen kookboek meer gepakt omdat ik eigenlijk veel recepten via bloglovin of Google haal. Ook krijg ik sommige recepten van mijn oma, familieleden of vriendinnen.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Hmm, lastige vraag! Ik ben dol op zoet zoals cake of taarten maar bladerdeeg hapjes of tapas vind ik lekker om te eten dus ik vind dit een lastige vraag. Ik denk dat ik dan toch voor nooit meer hartig ga.
Welke keuken (land) is je favoriet?
Ik vind zowel de Nederlandse, de Chinese, de Italiaanse als de Mexicaanse keuken erg lekker. Zo ben ik dol op boerenkoolstamppot, bami/nasi, pizza en pasta's en wraps.

Wat is je favo foodfilm?
Wacht, bestaan er serieus foodfilms?!

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
CHOCOLADE!

Chocolade taart
Wie is je grootste inspiratiebron?
Met stipt op #1, het internet. Zonder internet had ik bv. heel veel recepten niet gekend of niet gemaakt. 

Thuis koken of uit eten gaan?
Thuis koken met familie of vriendinnen vind ik altijd heel gezellig.

High end of Low profile?
Low profile, gewoon de meest simpele maaltijd vind ik veel lekkerder dan dat exclusieve 12-gangen diner.

Wat is je lievelings restaurant?
Ik vind het zusje in Uden, een tapasrestaurant, erg lekker!

Boodschappen doe ik bij…
Hallo Jumbo, omdat deze lekker dichtbij is.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Keftedakia en spanakopita van de Griek.

Keftedakia
Wat is je favo cocktail?
Ik ben totaal niet van de cocktails dus geen idee :-)

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
George Clooney, niet alleen vanwege zijn uiterlijk maar ook omdat het me heel gezellig lijkt om even een nespresso te drinken met hem haha :-)

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Simpele kruiden zoals zout, peper, kerrie, knoflook en paprika poeder mogen wat mij betreft echt niet ontbreken in mijn keuken. Verder vind ik een verse bieslook plant ook een echte aanrader in de keuken!

Mijn favo snack is…
Appels. Ik ben dol op appels, yum! Niet alleen in een appelflap, appeltaart of als appel beignet maar ook in stukjes of schijven met een beetje kaneel en wat suiker, yummie!

Wat zit er op jouw pizza?
Dat wisselt nog wel eens. Vaak als ik een pizza bestel zit er tomatensaus, mozzarella, groene pesto en basilicum oftewel een een pizza caprese. Maar ook een pizza met tomatensaus, ham en kaas vind ik erg lekker om te eten.

Wat lust je echt niet?
Pfoe, ik probeer steeds meer te proeven maar heb nog steeds wel dingen die ik niet zo lekker vind. Dit is bv. witlof, rode kool of andijvie, rode kool lust ik wel maar vind ik eigenlijk gewoon totaal niet lekker!

Mijn favoriete foodblog is…
Ondanks dat ik totaal niet van het vegetarische eten ben, vind ik de Groene meisjes erg leuk om te lezen! Doordat ik zelf niks met vegetarisch eten heb, vind ik het dan ook erg interessant om erover te lezen. 
Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Hmmm, ik eet eigenlijk geen gekke dingen. Ik heb wel eens een keer een hapje genomen van een lichaamsscrub. Deze was 100% natuurlijk en bestond uit groene thee, jasmijn thee en suiker en het smaakte best lekker!

Wat staat er op je food bucket list?
Ik zou nog heel graag een keer een malteser of oreo taart eten, zelf pizza's maken, een heel culinair gerecht eten en ga zo maar door, te veel om op te noemen eigenlijk.

Ik kan niet leven zonder…
Chocolade, ijs en andere zoetigheden.

Liefs, Annemae


1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.