zondag 27 september 2015

Recept | Pastasalade met kip, komkommer, tomaat en perzik



Vandaag ga ik weer eens een receptje delen met jullie! Ik heb gekozen voor een pasta salade die ik samen met mijn moeder vaak maak. Hij is erg simpel, vult, in mijn ogen, erg goed en is natuurlijk erg lekker! Eet smakelijk!




Benodigdheden voor de salade:
  • Een pasta naar keuze, bijvoorbeeld penne of fusilli
  • Kipfilet
  • Tomaat
  • Komkommer
  • Perzik
  • Optioneel: verse bieslook
Benodigdheden voor de dressing:
  • Sla saus
  • Zoetstof
  • Mosterd
  • Azijn

Stappenplan:
  1. Zet twee pannen op het vuur. 1 gevuld met een goede sterke bouillon en 1 met water met zout. Laat deze rustig aan de kook komen.
  2. Ondertussen maak je de kipfilet's schoon. Haal alle velletjes en stukjes vet van je kip af. Ook is het verstandig om de bloedvaatjes weg te halen, dit is namelijk niet lekker in je salade.
  3. In de pan met bouillon kook je de kip gaar afhankelijk van de dikte van je kipfilet's. In de pan met het water en het zout kook je je pasta gaar afhankelijk van je soort pasta.
  4. Terwijl de pasta en de kip koken kun je de komkommer, tomaat en de perzik in stukjes snijden.
    Tip: Haal bij de komkommer  en tomaat de zaadlijsten eruit! Anders word de salade te 'nat' ;)
  5. Zodra de pasta gaar is kun je deze afgieten. Dit geld ook voor de kip.
  6. Zodra de kip gedeeltelijk is afgekoeld kun je deze 'plukken'. Dit kun je het beste met twee vorken doen. Omdat de kip al gedeeltelijk is afgekoeld kun je deze heel makkelijk in kleine stukjes 'plukken'.
  7. Zodra de pasta en kip is afgekoeld kun je deze mixen met de tomaat, komkommer en de perzik.
  8. Vervolgens kun je de slasaus, azijn, zoetstof en mosterd met elkaar mixen.
  9. Als laatste kun je je de saus door de salade heen mixen.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.