zondag 11 oktober 2015

Plog | Paardenmarkt 2015

Hoi! Vandaag mijn eerste plog, hoera! Het leek me leuk om een plog te maken van een uitje wat ik gisteren heb gemaakt, de paardenmarkt!


De paardenmarkt in Wijchen is van oudsher een markt om je paarden te kopen en te verkopen. Aangezien ik in een dorp woon is de paarden markt tot op de dag van vandaag nog steeds een bekende markt om paarden te verkopen en te kopen. Naast paarden staan er ook kippen, konijnen, cavia's en andere dieren op deze markt. Je kan het daarom beter een dierenmarkt noemen. 


  Ik kom al op deze markt sinds ik 1 jaar oud was, al 16 jaar dus! Iedere keer als ik er kom kan ik het niet laten om even de paarden en pony's te aaien. 

 Naast de verkoop van paarden en andere dieren staat staat er ook ieder jaar een kinderboerderij uit Appeltern. Deze kinderboerderij heeft naast schapen, geiten, biggetjes (ontzettend schattig!) varkens, ganzen en kippen ook andere dieren zoals een zebra,  elanden, koeien en zelfs slangen! Natuurlijk staan deze niet op een markt zoals de paardenmarkt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.