zaterdag 14 november 2015

Mijn favoriete foundations van dit moment



Vandaag laat ik jullie mijn favoriete foundations van het moment zien. Hiermee wil ik zeggen dat ik ze mix op mijn gezicht en het resultaat me zo bevalt, dat ik er wel een review over moest schrijven!

De foundations komen van Eyes Lips Face, afgekort noemen zij dit e.l.f.
E.l.f is een website in Nederland waar je goedkope tot iets duurdere producten kan vinden, maar de prijzen liggen nog steeds tussen de 1 en 13 euro. E.l.f is dus een budgetmerk en heeft hele fijne producten waar iedereen wel iets geschikts kan vinden.
E.l.f wordt overigens niet in bekende drogisterijen verkocht (het zou wel eens kunnen dat het in een onbekend winkeltje wel te koop is), dus het is handig om een kijkje op de site te nemen als deze review je interesseert ;)
De eerste foundation heet de Acne Fighting Foundation. Dit is een hele dekkende foundation met Salycilzuur die acné zou moeten verminderen. Nu heb ik zelf geen acné en weet ik niet of het op het punt van puistjes werkt, maar de foundation zelf is wel echt geweldig! Ik heb deze foundation gezien bij een vriendin van mij die er goed over te spreken was. Uiteindelijk heb ik hem zelf ook maar besteld en haar uitspraak was niet minder waar. Mijn vriendin heeft overigens wel last van een beetje acné en zegt dat het wel werkt. Ik vertrouw dan ook op haar woord.
Als je de dop van de foundation afdraait, krijg je een soort tuutje. Als je in de flacon knijpt, komt er wat van de foundation uit. Soms gaat dit wat moeilijker, maar als je een keer met de flacon schudt, gaat dit weer heel gemakkelijk. 
Op de foto lijkt de foundation ietsjes donkerder dan mijn hand, maar op mijn gezicht is hij precies goed. 
Bij het uitsmeren kan je goed zien dat hij heel erg dekkend is. Dit is voor de mensen die daar naar zoeken een heel goed product. Voor mensen die graag een wat lichtere dekking hebben, kunnen deze foundation beter niet aanschaffen. Zelf hou ik ook niet elke dag van een heel dekkende foundation en heb ook andere foundations die ik vaker draag. Maar als ik het draag is dat omdat ik een vrij intensieve dag op school heb, waar ik aan mijn huid kan merken dat het een lange dag was, of ik moet naar een belangrijke afspraak, dan is dit echt een perfecte foundation.
Deze foundation heet de Moisturizing Foundation Stick. Hier zitten hele fijne verzorgende producten in zoals Shea boter, Vitamine E, Cocoa, Avocado, Macadamia enz. Dit voelt echter niet zo. De foundation is vrij droog en als ik dit over mijn gehele gezicht aanbreng, lijkt het net een plakkaat aan foundation. Op deze manier is de foundation mee een rip-off waar je niet veel aan hebt. Echter heb ik een manier waarop de foundation een geweldige aanvulling in je stash is. 
De foundation is zelf een stick, wat heel fijn kan zijn. Ik ben hier ook een voorstander van, omdat als hij romig genoeg is, heel makkelijk aan te brengen is en makkelijk in hoekjes kan komen. Ik heb deze foundation besteld in de lichtste kleur, Ivory, van de website. Ik wist al gelijk dat hij te licht zou zijn, maar had er ook een heel ander idee mee...
Dit is een swatch van de foundation. Zoals je kan zien is hij heel erg licht en ook heel erg dekkend.
 
Uitgesmeerd is de foundation nog steeds heel erg dekkend en ook heel erg licht. Toen ik dit voor de eerste keer op mijn hand swatchte, wist ik niet helemaal wat ik er mee aan moest. Ik wist niet dat hij zo licht zou zijn. Toen ik hem aanbracht op mijn hele gezicht, vond ik het verschrikkelijk lelijk. Totdat ik een andere manier vond. 
Waarom zou ik het niet gebruiken als een soort highlighter voor onder mijn foundation? Ik breng de foundation plaatselijk aan, zoals onder mijn ogen, op mijn kin en een beetje op mijn neus om dat vervolgens goed uit te vegen.
Het is nu iets lichter onder mijn ogen en op mijn kin, maar nu zie je wel de harde lijnen van de foundation. Maar daar komt de tweede oplossing!
Met de andere foundation er overheen, vervaagt het samen heel mooi en is dit voor mij de perfecte match wat betreft dekkende foundations. 
Met mijn uiteindelijke make-up look, ziet het er zo uit. Ik vind de foundations samen echt heel mooi staan en een kleine glans van onder de tweede foundation die ik opdeed (dus niet de stick) steekt er nog bovenuit. De foundations kosten allebei €6,80 in de webshop van e.l.f en zijn het geld echt waard!
Tot de volgende week!
Groetjes, Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.