zaterdag 28 november 2015

Waarom vind ik make-up leuk?

Door Nina: Waarom vind ik make-up nou zo leuk? Hierin vertel ik jullie het antwoord ;)

Ik weet niet waar het vandaan komt, die liefde voor make-up. Mijn moeder heeft zelf heel veel gespeeld met make-up toen ze zelf nog een tiener was, maar doet dat al heel lang niet meer. Ze vind het maar te veel tijd kosten en draagt met kerst en nieuw jaar wel eens mascara. Van haar heb ik het dus sowieso niet. 
Zelf was ik als klein kind ook al heel erg geïnteresseerd in make-up. Zo herinner ik me nog een filmpje van vroeger toen mijn ouders een prinsessensetje hadden gekocht bij de Bart Smit, met van die hakjes, clip-on oorbellen en een paar plastic ringen. Mijn moeder heeft me toen met haar make-up setjes opgemaakt. Ik vond dat zo leuk! 
Toen ik ongeveer 7 jaar was, ging ik voor Sinterklaas en voor mijn verjaardag make-up vragen. Ik kreeg toen verschrikkelijk slechte make-up sets met oogschaduws die vrijwel geen kleur afgaven en lipstick die bezaaid waren met grove zilveren glitters. Nu zou ik dat absoluut niet meer willen, maar toen was het hartstikke leuk. Ik zat urenlang in mijn kamer te spelen met make-up, ook al kon ik er helemaal niks van. 
Uiteindelijk toen ik 12 jaar was, kreeg ik van mijn ouders een echt setje aan make-up dat ze bij Essence en Catrice geshopt hadden. Ik had een lippotlood, een oogpotlood, oogschaduwtjes, mascara enz.
Sindsdien ben ik echt bezig geweest met make-up, kijken hoe ik mezelf zo mooi mogelijk kon maken en hoe het er het leukste uitzag. Ik ging filmpjes kijken van (jawel) Beautygloss, wie kent haar? Ik ken haar al jaren en ze heeft mij een heleboel geleerd.
Na de derde van de middelbare school, stopte ik weer een beetje met make-up. Ik was er nog steeds veel mee bezig, maar had geleerd om overdag geen heftige make-up te dragen enz. Ook werd het heel druk op school en ging ik enkel de deur uit met wat mascara of gewoonweg niets. 
Nu zijn we bij het heden. Make-up is nog steeds een grote passie van me en ik wil er nog lang niet mee stoppen. Tegenwoordig vergt het wel veel tijd, want dat komt omdat als ik make-up op doe, het ook echt goed moet zitten voor mezelf. Als ik dan naar school ga, heb ik vaak haast omdat ik mijn bed dan toch nog niet wil verlaten, doe ik snel wat mascara op en een lijntje boven mijn ogen. Dat vind ik goed genoeg.
Het is ook helemaal niet dat ik me schaam om zonder make-up de deur uit te gaan. Make-up is mijn passie, met make-up kan je je gezicht er zo anders uit laten zien... Alsof je jezelf helemaal niet meer bent. Aan de andere kant is dat ook een minpunt. Ik ken veel mensen die de deur niet uitgaan zonder make-up, want ze vinden zichzelf dan niet mooi meer vanwege hun puistjes, roodheid enz. 
Maar dat is helemaal niet zo. Je bent wie je bent. Ik heb een hoop vrienden en vertellen me dat meiden zonder make-up een stuk mooier zijn dan met make-up. Het is zo'n groot verschil, zeiden ze tegen me. Zo weet je ook eigenlijk niet meer wie je voor je hebt, want zodra ze die make-up eraf halen... 
Dit was mijn blogpost voor vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden!
Groetjes, Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.