zaterdag 21 november 2015

Wintertrends van 2015/2016

Bron- Pinterest

Vandaag weer iets anders dan beauty, namelijk wintertrends van 2015/2016. Persoonlijk hou ik heel erg van kleding en volg veel van de laatste trends. Veel van deze dingen zijn te bekijken op het Internet, maar ik zie ook veel trends ontstaan buiten Fashion Week. Op mijn school zijn namelijk ook heel veel dingen een trend, die we op andere plaatsen bijvoorbeeld niet zien.  Laten we kijken naar de wintertrends van dit jaar!
Wie herkent hier nog de kindershow 'Barbapapa's'? Ik als klein kind keek er heel vaak naar. De vrolijke en gezellige dikke 'blobs' die verschillende dingen doen met elkaar was voor mij altijd een lust om naar te kijken. De grote dikke roze blob, Barbapapa dus, is een belangrijke trend geworden voor deze winter. Zijn lieve bloosroze kleur is echt in. In de winkels zal je veel bloosroze tinten zien in de truien en vesten, en als dat nog niet genoeg is, zal je ook het accent wit veel tegenkomen. 
Ook zijn (deels) transparante kledingstukken alweer een trend. Het hele jaar door kom je heel veel mensen tegen met transparante bloesjes, kniestukken van de broeken of zelfs transparante schoenen. Ook in de winter komt deze trend weer terug. Dit snap ik ook wel, want deze trend zal nog wel een tijdje blijven hangen.
Ik zie regelmatig mensen die dit soort kledingstukken aanhebben, maar spot dit vooral bij festivals in de zomer, namelijk fringe. Fringe betekent eigenlijk een kledingstuk met veel draadjes die eraan hangen. Of het nu aan een tas, een broek of een vest is, het kan allemaal. Ik heb leren jacks gezien met fringes aan de achterkant, en tientallen hele mooie tassen die deze trend ook rocken. Fringe is ook weer helemaal terug en doet me een beetje denken aan de 70s. Je kan het zo edgy maken als je zelf wilt en ik denk dat het daarom weer een trend is die terugkomt. Persoonlijk hou ik heel erg van fringe.
Verder is het minimalistische ook een trend. Je hoeft niet elke keer met tienduizend sieraden naar buiten voor deze trend. Een broek en een oversized trui is hiervoor al genoeg. Dit is een trend die eigenlijk nooit meer uit gaat. Voor vrouwen is dit een perfecte trend en tevens een goede smoes als je te lui bent om na een dagje stappen je nog mooi aan te kleden ;)
Metallic accenten komen ook weer terug. Dit kan je terugvinden in bijvoorbeeld: kettingen, armbanden, schoenen, riemen, shirts, broeken, verzin het maar en het is er. Zelf ben ik niet zo'n groot fan van metallic, maar om dit nou als een accent bij een leuke trui te doen, zoals op de foto, maakt het niet zo overdreven en juist erg leuk. 
Ja hoor, en daar is 'ie weer. De geometrische accenten op kledingstukken. Zelf heb ik met name zulk soort vesten. Dit komt al jaren terug in de winter en blijft een grote trend. 
Dit waren mijn wintertrends van 2015/2016. Ik hoop dat het jullie geïnspireerd heeft. Nog een laatste tip, bij de Primark komen dit soort trends al heel snel in de winkels te liggen voor een lage prijs. 
Groetjes, Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.