zondag 6 december 2015

Borrelhapjes voor sinterklaas, kerst of oud en nieuw

Zowel op warme zomeravonden als op een zaterdagavond vind ik het gezellig om te borrelen met vriendinnen of familie. Zeker nu de kerst tijd en oud en nieuw er weer aan komt, zijn borrelhapjes handig om te gebruiken. Ik ben een beetje laat met de sinterklaas hapjes, oeps! Maar voor degene die vanmiddag, vanavond of volgende week nog sinterklaas vieren zijn deze hapjes ook geschikt. Alvast eet smakelijk!

Bron - Bron - Bron

Een snel, lekker en simpel hapje is brood met een dip. Hierboven staan pita-broodjes in stukjes met zelf gemaakte tzatziki saus. Een fris hapje door de dille en de komkommer.
Gehaktballetjes doen het altijd goed op borrelavonden. Ze vallen bij, bijna, iedereen goed in de smaak en de meeste mensen lusten ze ook. De combinatie van honing en balsamico maken de gehaktballetjes zoet, een leuke variatie op de simpele 'hollandse' gehaktbal. Gevulde champignons, love it or hate it. De een is gek van champignons, de ander vind ze heerlijk. Gevulde champignons zijn makkelijke om te maken wat tijd besparend is. Ze zijn klein, makkelijk om te eten en in mijn ogen erg lekker.

Bron: Pinterest
Een van de meest bekende hapjes bij onder andere een high tea zijn sandwiches. De bovenstaande variant met kaas en komkommer is simpel en ziet er enorm leuk uit. Zowel voor volwassenen als voor kinderen is dit een ideaal borrelhapje.
Zodra ik dit zag moest ik eigenlijk meteen denken aan een mini hamburger. Alleen mist de hamburger dan haha. Het ziet er best chique en lunchroom waardig uit vind ik . Door het krokante brood, de spek en de tomaten heb je een knapperig en hartig borrelhapje.


Een stokbroodje met salade's zijn natuurlijk ook onmisbaar op een borrelavond. Bij het stokbrood hierboven word een zelfgemaakte tomatentapenade geserveerd. Zeker een aanrader om te maken!
Bron - Bron - Bron 
Bladerdeeg hapjes met tomaat en geitenkaas, niet iedereen is er dol op. Zelf ben ik geen fan van geitenkaas maar ieder zijn ding. Ik vind het er in ieder geval wel lekker uitzien.
Net zoals de vorige foto is it weer een bladerdeeg hapje. Dit is een iets andere variant namelijk een pizza variant. Net als een pizza kan je dit naar eigen smaak vormgeven. Ben je niet zó'n vlees eter dan kun je minder of geen vlees gebruiken. Ook lekker met kleine stukjes ananas of pesto! De welbekende worstjes in een jasje kunnen natuurlijk op een borrelavond ook niet ontbreken. Dit is een hapje van iedereen, met uitzondering van vegetariërs of veganisten, wat iedereen lust. Simpel, snel en enorm lekker!



1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.