zondag 27 december 2015

Catrice Absolute Nude Eyeshadow Palette



Een tijdje geleden schreef ik een review over een nude oogschaduw palette van action. Helaas was dit niet echt een top palette. Tijd voor een vervanger! Al direct toen ik in de kruidvat dit palette zag was ik verliefd. En ik had gelijk, het is fantastisch!

'Zes nudes op een palet: subtiel zand, delicaat beige en verschillende bruinen, mat en glanzend. Met de zachte textuur met hoge pigmentatie creëer je zowel een naturel oogmake-up als een fantastische avondlook met smokey eyes. In een stylish doosje met een dubbele applicator.' - Catrice 

De kleuren variëren van een wit, beige nude tint tot een taupe, licht bruine kleur. De kleuren vullen elkaar goed aan en vormen samen een geheel.  Ik vind het fijn dat de kleuren verschillen van elkaar maar op het eerste gezicht toch een geheel vormen. Volgens Catrice zitten er zowel matte als glanzende kleuren in. Zelf zie ik dit niet. Ik vind de kleuren allemaal glazend met een fijne glitter erin, jammer. Hierdoor word het al snel een grote, glitterige ooglook.


De eerste drie kleuren zijn de lichtste kleuren van dit palette. De eerste kleur neigt naar een perzikkleur, een lichte nude kleur. De tweede kleur is een zacht roze kleur en als laatste is de derde kleur is een licht bruine brons kleur met een warme ondertoon. Voor een lichte smokey eye zijn deze drie kleuren goed geschikt.


De vierde tot zesde kleur zijn de donkerdere kleuren. De vierde kleur is een warme brons met een gouden ondertoon, erg mooi voor op je ooglid! De vijfde en zesde kleuren zijn een taupe en donker bruine kleur. Deze kleuren zijn handig om diepte mee te creëren.

Met flits
Zonder flits
Ik ben enorm te spreken over het pigment van dit palette! Natuurlijk was dit ook wel te verwachten van Catrice. Op de foto met flits zijn de kleuren iets minder sprekend dan op de foto zonder flits. Dit komt doordat de lichtere kleuren worden weggevaagd door de flits. Op de foto's kun je ook goed zien dat de kleuren niet mat zijn maar een glitter erin hebben.

Het Catrice Absolute Nude palette is te koop voor €4,99 bij Kruidvat en Trekpleister.

1 opmerking:

  1. Super mooi! Ik heb de matte versie, ook super fijn. Enige nadeel is dat de oogschaduw nogal poedert naar mijn mening. Verder heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.