zondag 10 januari 2016

TAG | Fotografie












De laatste tijd probeer ik steeds meer foto's zelf te maken. Zeker nu ik een nieuwe camera heb probeer ik hier meer mee te doen. Op de blog van Teske kwam ik deze leuke tag tegen. Erg leuk om in te vullen en nog leuker om te lezen!



Wat was je eerste eigen camera?
Mijn eerste eigen camera was een lumix dmc fs35. Deze heb ik in 2012/2013 gekocht. Ik gebruik deze camera nog regelmatig voor dagjes weg of vakanties. Inmiddels ben ik sinds december 2015 ook trotse eigenaresse van een Canon eos 20D. Deze camera heb ik overgenomen van mijn vader die inmiddels een nieuwe heeft. De camera is niet een van de meest recente (hij komt uit 2004) maar hij werkt nog prima en ik kan er goede foto's mee maken. Alle fotos in dit artikel zijn dan ook geschoten met mijn canon.
Waar maak je de meeste foto’s van?

Ik maak veel foto's van mijzelf haha, selfie time! Maar ook veel van mijn omgeving, natuur, planten en veel producten die ik review voor mijn blog. Ik denk dat ik in totaal veel voor mijn blog fotografeer. En oja, eten en drinken, daar maak ik ook veel foto's van!



Met welke app bewerk je je smartphone-foto’s het liefst?
Om foto's te bewerken van mijn smartphone maar ook van mijn camera gebruik ik Picasa en PicMonkey. Soms gebruik ik ook de studio van Samsung zelf.

Wat is je favoriete zelfgemaakte foto?
Deze foto hierboven is mijn favoriet. Dit was de eerste foto die ik maakte met mijn nieuwe camera. De foto is gemaakt in de middag met veel licht en met een flits. Het was nog best moeilijk om deze foto goed te maken want ik heb geen omklapbaar schermpje dus kan ik mijzelf niet zien als ik een foto maak.

Hoeveel foto’s maak je gemiddeld op een dag?
Pff... Ik maak gemiddeld 4 foto's per dag denk ik? Misschien minder, misschien meer. Op dagen dat ik voor mijn blog werk en ik foto's moet maken maak ik er natuurlijk meer, denk aan een stuk of 40/50 tot 100, maar gemiddeld 4 per dag.

Op welke plek wil je ooit nog foto’s maken?
Het lijkt me heel erg tof om foto's te maken in een natuurgebied of op een plek waar je veel uitzicht hebt. Ook lijkt Amsterdam mij een mooie plek door de oude huizen en grachten. Dit is vooral voor outfit foto's mooi!


Aan welke fotografie-tip heb je het meeste gehad?
De meeste tips die ik gebruik heb ik van Fotografille. Dit zijn onder andere tips over hoe je kan schrijven met licht tijdens oud en nieuw, hoe te fotograferen in de sneeuw en  hoe je de zonsopkomst het beste kan vastleggen.
Hoe deel jij je foto’s met de buitenwereld? 
Ik deel foto's die ik maak op instagram en natuurlijk op mijn blog. Ik probeer zoveel mogelijk van mijzelf te gebruiken in plaats van fotos van het internet.


1 opmerking:

  1. Wat leuk om te lezen! Ik houd er ook van om foto's te maken van natuur :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.