zaterdag 6 februari 2016

4x Quotes

Bron- Pinterest


 
Door Nina - Annemae inspireerde me met haar artikel. Ik besloot daarom ook dit artikel te maken, met quotes die mij heel erg aanspreken!


Dit is een heel belangrijke quote voor mij. Ik heb mezelf jarenlang gezegd dat ik verpleegkundige wilde worden, en heb die droom ook nageleefd. In het eerste jaar van mijn opleiding moest ik op stage, ik heb daar geen goede ervaring gehad en heb mijn stage ook niet gehaald. 
Gelukkig kreeg ik nog een kans, maar de stage liet me twijfelen. Was ik nou wel zo geschikt als een verpleegkundige? Ik was zo dichtbij om te kappen met de opleiding waar ik jarenlang van heb gedroomd. Ik besloot mezelf nog wel een laatste kans te geven, en dat was de stage van dit jaar. Hier ben ik nu bezig. 
Het is een geweldige stage en heb het geweldig naar mijn zin. Mijn droom om verpleegkundige te worden is weer terug en doe dit nu met plezier en passie. Daarvoor deze quote. Doe het goed, of doe het niet. 

Dit is voor mij een heel belangrijke quote. Ik geloof dat alles wat je in je leven doet of wilt doen, mogelijk is. Natuurlijk zijn er grenzen (een winkel beroven bijvoorbeeld is niet zo'n goed idee), maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. Als je iets dolgraag wilt, wie houdt je tegen?

Ik heb vroeger een hoop dingen meegemaakt die mij in een dip brachten. Voor mij, klopt deze quote dus. Ik had nergens geen vertrouwen meer in en zag overal tegenop. Natuurlijk, ik sta wel vaker voor een grote of moeilijke stap in het leven. En ik zal niet elke keer zonder falen die stap bereiken, maar als je die stap in het begin al niet maakt, zal je nooit weten hoe het zal aflopen. 

Als ik nu een grote kans in mijn leven zie, aarzel ik niet om die stap te maken. Ik laat me door niemand meer tegenhouden! 


Dit klopt heel erg! Mijn grootste voorbeeld is de opleiding die ik doe. Iedereen is altijd gefocust op het diploma die je krijgt na die 4 jaren van de opleiding. En natuurlijk is dat ook hetgene waarvoor ik die opleiding doe, maar ik geniet ook van die tijd die ertussen zit. Ik leer zoveel in die tijd, en dat hoeft niet altijd in de boeken te staan.

Ik leer mezelf kennen zoals ik ben en wie ik ben. Uiteindelijk valt alles op zijn plek en geniet ik van mijn reis naar mijn diploma! 


Ik heb een vriendin gehad waar ik altijd ruzie mee kreeg. Ik zeg niet dat zij degene was die altijd de fouten maakte, maar ze was wel altijd degene die kwaad werd om die dingen en heel makkelijk was in het verzinnen van dingen die me hard zouden kunnen raken. Meerdere keren is dat haar ook gelukt. Na echt een heel lange tijd, heb ik haar achter me kunnen laten en voel ik me fijner dan ooit. Deze quote past daarom heel goed bij me. 

Voor mij betekent vriendschap niet constant ruzie maken en ook niet dat er iemand boven een ander moet staan. Ik sta naast mijn vriendin, we maken samen de dingen mee en dat kan zeker zonder ruzie.

Dit waren mijn quotes! Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden :) 

Tot de volgende week!
Groetjes,
Nina

1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.