zondag 14 februari 2016

Attributen voor mijn blog


Afgelopen week kreeg ik een mail van een lezeres die benieuwd was wat ik allemaal gebruik om te bloggen. Een laptop met internet begreep ze wel, maar gebruik ik een camera? Zo ja, welke dan? Of heb ik handige trucjes die ik gebruik tijdens het bloggen? Daarom leek het mij leuk om dit vandaag te vertellen.




Laat ik beginnen met een van de belangrijkste dingen voor mijn blog, mijn camera. Voor mijn blog gebruik ik een spiegelreflex camera, de canon eos 20D. Het is niet een van de nieuwste camera's maar om te fotograferen werkt de camera erg fijn. Hij ligt prettig in mijn hand en maakt goede, scherpe foto's. 

In combinatie met mijn camera gebruik ik de Canon EFS 18-55 mm lens. Het fijne van deze lens is dat het eigenlijk een basis lens is voor de beginnersfotografie. De lens is compact en licht in gebruik. Vooral voor close-up fotografie is deze camera goed geschikt.



Om de gemaakte foto's met mijn spiegelreflex op mijn laptop te zetten gebruik ik deze kaartlezer. Helaas kan mijn laptop mijn kaart niet direct lezen dus ben ik verplicht om een kaartlezer te gebruiken. Gelukkig werd ie heel makkelijk en kost het weinig moeite om de foto's op mijn laptop te zetten. Ik importeer vervolgens alle foto's in Picasa, hier bewerk ik mijn foto's ook in.



Naast mijn camera gebruik ik ook mijn telefoon, een Samsung S5mini, om foto's te maken. Vooral als ik op pad ga is het niet handig om mijn spiegelreflex mee te nemen. Mijn telefoon maakt duidelijke foto's van goede kwaliteit. Omdat ik mijn telefoon altijd bij mij heb is maak ik hier ook veel gebruik van.

Om de foto's op mijn laptop te zetten gebruik ik een handige connector van Hema. Er zit een usb, iPhone 4, iPhone 5 en Samsung connector aan. De usb connector schuif je in je laptop, je telefoon aan de gewenste oplader. Hiermee kun je bestanden overzetten naar je laptop en zelfs je telefoon opladen. Erg handig als je het mij vraagt!

Dit waren de belangrijkste spullen die ik voor mijn blog gebruik. Tips of vragen zijn natuurlijk altijd welkom!

5 opmerkingen:

  1. Handige spulletjes! Ik heb vergelijkbare attributen. Leuk om te zien wat je allemaal gebruikt en leuk dat een lezeres dat je vroeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een Canon sinds kort, een 750D. En ik gebruik dezelfde lens als jij samen met een 50 mm lens! Ik vind dat kleine opladertje heel handig, ga ik zelf denk ik ook maar eens aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijne lens is het he! De oplader heb ik gekocht bij de Hema, weet alleen niet of ze 'm nog verkopen.

      Verwijderen
  3. Ik gebruik ook vergelijkbare attributen. Alleen ik heb een Canon 1000D en mijn samsung maakt helaas niet de beste foto's Dat vind ik wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien welke attributen jij allemaal gebruikt voor je blog! Echt interessant, vooral die Canon camera <3.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.