zaterdag 13 februari 2016

Mijn droomvakanties


Door Nina - Ik vind reizen geweldig! De dingen die ik beleef op vakantie en de herinneringen die ik er aan overhoud... Dit zijn mijn droomvakanties!


Griekenland - Kreta
Kreta! Dit is waarschijnlijk mijn favoriete plek om heen te gaan. De eerste foto die je zag is ook een plaatje die ik op de laatste vakantie in Kreta genomen heb. Het weer is heerlijk, lekker warm, maar ook droog. Zweten doe je dus niet veel als je een beetje bij het strand ligt. 

De vakantie was een cadeautje van mijn ouders toen ik mijn examen had gedaan van de middelbare school. Ik ging toen met mijn ouders en broer naar Kreta. Vroeger ben ik ook al 2 keer geweest, maar dit is een vakantie die ik heel goed herinner. Ik kan nog heerlijk wegdromen bij de gedachte aan Kreta. 

We hadden een kleine Jeep gehuurd, die helemaal afgeragd was om het zo maar te zeggen. Het ding reed voor geen meter, maar het was wel ontzettend leuk om achterin te zitten met de kap omlaag en om dan door de bergen heen te cruisen. Geweldig!


De kleine stadjes, de schitterende kiezelstranden, de gastvrije mensen, de gezellige restaurantjes met heerlijk eten en de heerlijke ijskoffies... Jup, Kreta is geweldig! Ook deze foto is geschoten in Kreta.

Key West - Florida


Niet alleen ik hou van reizen, mijn hele familie vind dat leuk! Zo heb ik een oom die naar Florida is verhuisd, waar we tot twee keer toe heen zijn gegaan. Als we daar waren deden we vaak ontzettend leuke dingen, zo ook een midweekje naar Key West.

Heeft iemand gehoord van de Keys? Het is een reeks kleine eilandjes die bij Florida horen. Zo heb je ook Key Largo (daar ben ik ook geweest) en nog meerdere. Maar Key West is vrijwel het leukste eiland. Om naar Key West te gaan moet je over een brug van 7 mijl (!). Op de foto zie je dat er twee bruggen naast elkaar zijn, maar 1 brug was kapot gegaan na een grote orkaan. Daarna is er dus een tweede brug gebouwd, zoals je ziet.


Key West was ook vreselijk gezellig, iedereen schijnt elkaar daar te kennen. Er zijn een hoop stranden en een hoop gezellig restaurants. Daarbij heb je ook nog eens de kleine maar leuke beachwinkels van Key West. Ook dit was een plek en vakantie die ik nooit meer ga vergeten!

Nieuw-Zeeland - Oceanië
Dit is een plek waar ik nog niet ben geweest, maar mijn tante is daar naartoe verhuisd. Als ze eens in Nederland is, verteld ze over Nieuw-Zeeland en wordt ik eigenlijk een beetje jaloers. Als ze de foto's laat zien die ze gemaakt heeft kan ik alleen maar verlangen naar de tijd dat ik er ook een keertje heen ga!


Het klimaat schijnt geweldig te zijn, en ook de mensen schijnen heel leuk te zijn. Ook dit zou voor mij een droomvakantie kunnen zijn. Ik kijk in ieder geval erg uit naar die ene keer dat ik in het vliegtuig zit om mijn tante eens op te zoeken...
Dit waren mijn top 3 droomvakanties, Wat zijn jouw favoriete vakantieplekken?

Tot volgende week!
Nina

3 opmerkingen:

  1. Echt droomvakanties inderdaad, prachtige plekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Griekenland is heel mooi om naar toe te gaan. Van de reizen die ik tot nu gemaakt heb staat Thailand toch echt wel bovenaan. Prachtland! -x-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh, Thailand... Dat is ook nog wel een ding voor op mijn bucketlist!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.