zaterdag 19 maart 2016

Realtalk #2 | Gelukkig zijn



Door Nina - Dit is het tweede artikel dat ik schrijf over Inner Beauty. En nu schrijf ik over gelukkig zijn!




Veel mensen zetten zichzelf altijd op de eerste plaats, en ik geloof dat dat ook het beste is om te doen. Je bent overigens voor jezelf de belangrijkste persoon en weet wat goed is voor jezelf.

Als ik kijk naar hoe ik vroeger was, was ik daar helemaal niet goed in. Ik was namelijk veel meer bezig om mijn vriendinnen het naar hun zin te krijgen dan dat ik had moeten beseffen dat dat helemaal niet het juiste pad was om te bewandelen. Na een tijdje vroeg ik me af of ik hier gelukkig van zou worden, en het antwoord was nee, ik zou er niet gelukkig van worden. Dat ik dat besefte heeft wel weer veel veranderd voor mij.

Bij belangrijke keuzes vraag ik me altijd of ik er gelukkig van zal worden. Als dat zo is, dan ga ik het doen. Zo niet, dan niet. Een voorbeeld is de opleiding die ik doe. Het was een dure opleiding en de school waar ik de opleiding doe maakt het ons ook heel moeilijk, maar aan de andere kant scoort de school heel hoog op de mensen die af-studeren voor verpleegkundige. Ik wist van tevoren al dat de opleiding het mij moeilijk zou maken, maar als ik er door heen kom, dan ben ik wel afgestudeerd van een erkende school. Dus zou het mij gelukkig maken? Ja, dus ik ben er voor gegaan.

Ik kan ook blij worden van kleine geluksmomentjes. Zoals dat ik een voldoende kreeg op de middelbare school voor een vak wat ik niet snapte. Jammer genoeg vergeet je die dingen vaak weer. Ik herinner me bijvoorbeeld nog grote geluksmomenten, zoals het halen van mijn examen, op vakantie naar Florida, een werkweek naar Limburg en het behalen van mijn stage met een goed. Als ik daaraan terugdenk komt er zomaar weer een glimlach op mijn gezicht. Dat zijn dingen die gebeurd zijn waar ik zo blij van ben geworden en wat ik nooit meer ga vergeten. En die heeft iedereen. Misschien wel andere ervaringen, of op een andere manier, maar iedereen heeft hun eigen dingen waar ze gelukkig van worden.

Voor al dat negatieve... Laat het gaan. Het is soms heel lastig, maar als je je boos gaat maken om hetgene waar je niks aan hebt, heb je alleen jezelf er mee. Tel tot 10 en ga weer verder. Ik heb zulke momenten gehad, en nog steeds. Het is vervelend. Dan stress ik me bijvoorbeeld rot omdat ik een stel formulieren niet heb, of ik zit in de bus waar iemand op een box rotmuziek gaat luisteren... Dat wekt irritatie bij me op. Maar waarom raak ik dan geïrriteerd? Ik weet het eigenlijk niet. Ik zou ook gewoon mijn oordopjes in kunnen doen of mensen mailen die er toe doen om me te helpen met het probleem. Geen moment voor irritatie, stress, woede, verdriet etc!

Ik hoop dat jullie dit een beetje een leuk artikel vonden!

Tot volgende week!

Groetjes,
Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.