zondag 6 maart 2016

Tag | Bloggers Be Like


Afgelopen week zag ik op de blog van Beaudine  deze leuke tag voorbij komen. Ik had al een tijdje geen tag meer online gezet dus leek het mij een goed moment om deze tag in te vullen. Pak er een flinke kop thee en een koekje bij, iets anders mag ook natuurlijk ;-), en veel leesplezier!


Hoe lang blog je al?

Ik blog eigenlijk al heel erg lang, sinds ik 14 was ongeveer. Ik heb een tijd, van november 2013 tot ongeveer mei 2014, geblogt op xheartbeauty, ongeveer driekwart jaar. Daarna wilde ik iets nieuws beginnen en ben ik gestart met byAnnemae. Ik ben pas echt begonnen met bloggen op byAnnemae vanaf 1 augustus 2014. Ik blog inmiddels al bijna twee jaar aan het bloggen!

Wat vind je het allerleukst en het allerstomst aan bloggen?
Het allerleukste aan bloggen vind ik toch wel het schrijven van de blogs. Ik mag zelf bepalen waarover ik wil schrijven en wanneer. Mijn blog is dus eigenlijk mijn persoonlijke stukje internet. Hierdoor kan ik mijn blog ook zo gevarieerd maken als ik wil.

Het allerstomst aan bloggen vind ik de negatieve reacties die ik krijg op artikelen of op mijzelf als persoon. Vaak zijn deze anoniem maar desondanks raken deze mij toch. Ik verwijder ze vaak meteen en besteed er zo min mogelijk aandacht aan.

Wat zijn jouw beste kwaliteiten als blogger en aan welke punten wil je nog sleutelen?
Ik denk dat mijn beste kwaliteiten zijn dat ik plezier heb ik het bloggen, Zodra je plezier in het bloggen hebt geef je dit ook door aan je lezers, je lezers 'lezen' als het ware dat je er plezier in hebt. Ik merk wel dat mijn Nederlands vaardigheden nog beter kunnen. Ik heb nogal moeite met -dt en zinsopbouw.

Wie zijn jouw favoriete bloggers uit binnen- en buitenland?
Mijn favoriete bloggers uit Nederland zijn:
Happily ever afterx
- Vera Camilla
Miss Lipgloss
Gewoon wat een studentje 's avonds eet

Mijn favoriete blogger uit het buitenland is:
Linda Hallberg

v.l.n.r. v.b.n.o. Linda, Esther en Elise (Happilyeverafterx),
Cynthia (Miss Lipgloss), Leonie (Gewoon wat een studentje 's avonds eet) en Vera (Vera Camilla)





Welke drie artikelen op je blog, zijn het meest gelezen of gedeeld op social media?
De meest bekeken artikelen zijn:
- Ik ben zelf best onzeker over mijn uiterlijk. Ook ben ik in het verleden vrij heftig gepest. Daarom heb ik in dit artikel wat tips geschreven om je plus-, en minpunten benoemen.

- Ik vind het altijd leuk om te delen wat ik heb meegemaakt de afgelopen tijd. Voorheen deed ik dit altijd in een At The Moment, maar sinds kort noem ik deze artikelen lief dagboek. Gek genoeg waren jullie allemaal heel erg geinteresseerd over mijn ziekenhuis bezoek, mijn opleiding & het feit dat ik te veel slaap had.

- Ook mijn doelen voor de maand juni en juli werd erg vaak gelezen!

Welke misvatting over bloggen hoor je het meest, of welk onderdeel van bloggen heb je zelf onderschat?
Ik denk dat de grootste misvatting over bloggen is dat het enorm word onderschat. Het stereo type blogger is als volgt: hij/zij maakt snel een artikeltje in elkaar (lees 10 minuten), krijgt hier producten of geld voor en als hij/zij iets wilt kan hij/zij gewoon een bedrijf mailen en ze krijgen producten gratis. Hm, fout gedacht. Ik doe gemiddeld 30 minuten over het maken van een artikel en dan tel ik de voorbereiding (camera pakken, foto's maken, foto's online zoeken etc) er niet bij. Ook krijgen wij helemaal niet voor ieder artikel producten of geld.



Krijg je hulp, of doe je alles voor je blog helemaal zelf?
Ik doe in principe alles zelf, zowel het maken van de artikelen, de fotografie en ook de lay-out heb ik zelf gemaakt. Wel heb ik een gastblogger, Nina. Haar artikelen komen iedere zaterdag online.

Wat voor soort blogs lees je graag en hoeveel bloggers volg je?
Ik lees vooral lifestyle, beauty en food blogs. In totaal volg ik 18 beauty-, 12 lifestyle- en 10 foodblogs. De overige 9 blogs zijn mama blogs en mengelmoesjes.

Plan jij je blogberichten van tevoren in, of post je alles ‘live’?
Ik probeer steeds minimaal één week vooruit te plannen. Dit doe ik zodat ik nog gemakkelijk kan verschuiven qua artikelen. Ook heb ik altijd reserve artikelen achter de hand voor het geval als ik geen inspiratie heb.

Aan welke bloggersclichés maak jij je schuldig?
Uh.. heb je even haha? Ik denk dat de bekendste bloggerscliché toch fotografie is. Ik maak, bijna letterlijk, overal foto's van. Mijn omgeving, producten die ik tegenkom en vooral eten haha.



Welke gouden (of technische) tip heeft jou geholpen en zou iedere blogger moeten weten?
Ik denk toch wel social media gebruiken. Ik gebruik social media veel voor mijn blog. Vooral via Facebook komen er veel nieuwe lezeressen en reacties bij.

Wat is de mooiste ervaring (of samenwerking) die je met je blog hebt gehad?
Ik denk toch wel dat ik kennis heb mogen maken met hele lieve mede-bloggers! Vooral de groepsapp waar ik in zit bevat een hele hoop hele lieve en gezellige meiden (en jongens!) zoals Mariska, MiraBjarne en Beaudine.


Wat is het stomste dat je ooit als blogger hebt gedaan/zijn er dingen waar je achteraf spijt van hebt?
Ik denk dat ik 'spijt' heb van de winactie die ik samen met Biomed heb georganiseerd. Er is een hele hoop is gegaan, tientallen mails verstuurd waar ik nooit antwoord op heb gekregen en uiteindelijk zat mijn winnares zonder producten die ze gewonnen had. Niet leuk!

Hoe ga jij om met jouw privacy? Deel jij veel persoonlijke dingen op je blog of scherm je bewust bepaalde dingen af?
Ik scherm bepaalde punten in mijn leven af maar deel ook wel veel vind ik. Bepaalde gebeurtenissen in mijn leven wil ik niet op internet zetten. Ook familieleden niet. Ik mag dan wel honderden leuke selfies met mijn nichtje hebben, toch plaats ik ze niet openbaar op mijn blog.



Wat hoop je nog een keer met/via/dankzij je blog te kunnen doen?
Het lijkt mij heel leuk om een keer naar een pers event te gaan. Ook wil ik nog een domeinnaam aanschaffen en een nieuwe layout (ja, ik blijf veranderen haha!).


1 opmerking:

  1. Gaaf hoe je deze tag hebt ingevuld. Ik ben het zeker eens met misvatting over bloggen. Ook vind ik het mooi om te lezen wat jij het allerleukste en het allerstomste vindt aan bloggen. Erg leuk meid. <3

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.