zondag 3 april 2016

Tag | I Love Food




Vandaag heb ik een leuke tag, de i love food tag. Aangezien ik een enorme keukenprinses ben leek me dit een leuk idee!



Wat is je favoriete ontbijt?

Mijn favoriete ontbijtje is griekse yoghurt met cruesli en wat fruit zoals kiwi, banaan of appel. Het is simpel, snel te maken en vult bij mij erg goed.




Hoe drink je je koffie?

Ik drink mijn koffie altijd zwart. Heel af en toe met een zoetje erin maar meestal zwart.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Ik vind rode pesto met sla, eiersalade met komkommer of pindakaas met komkommer en sambal erg lekker! Een echt favorietje broodje is een broodje carpaccio.

Soep of salade?
Soep! En dan het liefste tomaten, mosterd of uiensoep.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Hm, die is lastig. Ik zou beide eigenlijk niet kunnen missen haha. Ik denk dat ik dan eerder voor nooit meer hartig zou gaan. Ik ben dol op chocolade en kan dit toch echt niet missen.

Welke keuken is je favoriet?
Met stipt op nummer één: de Italiaanse keuken! Ik ben dol op pasta's (met name spaghetti carbonara en spaghetti bolognese), pizza's en tiramisu. O, zo slecht maar des te lekkerder.

Wat is je favo foodfilm?

Food film? Wat is dat?

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Chocolade en zongedroogde tomaatjes, jum!

Thuis koken of uit eten gaan?

Thuis koken. Ik vind het enorm leuk (en gezellig) om achter de pannen te staan. Van een eitje bakken tot een heuze 3 gangen maaltijd, ik vind het leuk om te doen! Hierdoor kies ik eerder voor thuis koken dan om uit eten te gaan.



Wat is je lievelingsrestaurant?
Een echt favoriet restaurant is de Dromaai in Nijmegen. De Dromaai is een klein restaurantje midden op plein 1944 in Nijmegen. Je kan er voor €10,00 een hoofdgerecht scoren wat ideaal studentenproof en ook nog een lekker is!

Boodschappen doe ik bij…
De jumbo, aldi, lidl, de groenteboer of bij de slager. Het wisselt wat ik precies wil gaan maken en hoeveel ik er voor uit wil geven.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Oef.. dit is een lastige. Dat kan ik me zo snel even niet bedenken.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Pasta! Met stipt op nummer één.

Wat zit er op jouw pizza?
Ham, mozzarella en pesto of shoarma.

Wat lust je echt niet?
Gekookte andijvie, courgette, aubergine, koud vleeswaar (uitgezonderd rookvlees, carpaccio en snijworst) en kaas (hier heb ik een aparte tik mee. Blokjes en plakjes zijn een no-go maar geraspt mag het wel).

Mijn favoriete foodblog is…
Brenda kookt, gewoon wat een studentje 's avonds eet, en lekker en simpel.

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Blijkbaar is brood met pindakaas, komkommer en sambal nogal raar haha. Dat is dan het gekste wat ik ooit heb gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.