zaterdag 31 december 2016

12x de leukste momenten van 2016





Vandaag is het alweer 31 december 2016. De laatste dag van het jaar 2016. De laatste dag om het jaar goed af te sluiten door samen met familie, vrienden of kennissen oud en nieuw te vieren. Omdat het vandaag alweer de laatste dag is, blik ik terug op mijn hoogtepunten van het afgelopen jaar.

Januari
In januari zijn we samen met de familie een weekend naar Lommerbergen, Reuver (Limburg) geweest. Een simpel weekendje weg met de familie. Overdag zwommen we of deden we boodschappen zodat we 's avonds konden eten en daarna bij het haardvuur konden zitten. Klein nadeel van de vakantie, het was koud/winters weer en de verwarming was stuk :-(. Des te meer reden om van het haardvuur te genieten.

Februari 
In februari ben ik begonnen met mijn tweede stage. Dit keer mocht in stage lopen op de polikliniek gynaecologie en verloskunde van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen. Tijdens deze stage heb ik veel geleerd van mijn collega's over het vrouwelijk lichaam. Handig voor mijn laatste stage en voor de toekomst later.

Maart 
In maart heb ik tijdens mijn stage een dag mee mogen kijken op de OK (Operatie Kamer). Hier heb ik onder andere 2 keizersnedes mogen zien. Twee hele bijzondere maar ook intense geboortes om mee te maken als doktersassistente in opleiding. Een dag op de OK is heel zwaar omdat je de hele dag staat, maar ook erg leerzaam.



April
In april begon de grote verbouwing van mijn slaapkamer. Alle meubels eruit, vloer eruit en verven maar. De muren wit, het plafond opnieuw wit en niet te vergeten als laatste nog een muur bruin. Daarna de vloer erin en bob de bouwer kon beginnen met in elkaar zetten van het nieuwe bed. Een helse klus, maar uiteindelijk wel gelukt.

Mei
In mei, 5 mei om precies te zijn, was ik jarig en werd ik 18 jaar oud. Een speciale leeftijd voor vele. Voor mij veranderde er niks, behalve het feit dat ik nu legaal mag drinken. 'Hoera! voor borrelavondjes'. Daar maak ik dan ook graag gebruik van ;-)

Juni 
In juni was het heerlijk weer! Weinig regen en veel zon. Perfect voor een middag Foodtruckfestival Trek in Nijmegen samen met mijn beste vriendin. Een middag vol met drinken, nieuwe dingen proeven en je favoriete dingen eten. Daarnaast kwamen we ook nog Marjoleine tegen, een van mijn lieve blogbitchez. Het foodtruck festival was erg lekker maar vooral ook erg gezellig!


Juli
In juli begint in Nijmegen het grootste feest van het jaar: de vierdaagsefeesten of zomerfeesten. Een jaarlijks terugkerend festijn vol met muziek, eten en vooral gezelligheid. Op woensdag is het altijd de dag van Wijchen, de dag dat de vierdaagse door Wijchen komt. Erg gezellig!

Augustus
In augustus ben ik samen met mijn ouders en mijn oma op vakantie geweest naar Froidchapelle, België. Een weekje weg om te genieten van de zomer, de zon, om te zwemmen en vooral om gezellig met elkaar samen zijn.

September
In september is het bij ons altijd kermis. Het is vier dagen lang feest in de tent en in het centrum staan veel kermisattracties. Mijn favorieten zijn dan ook de polyp en de snowjet. Een andere grote favoriet is het vuurwerk wat jaarlijks wat afgestoken. Een grote vuurwerkshow met prachtige sier-pijlen staan ieder jaar weer centraal.



Oktober 
In oktober werd er heul veul geborreld. Vooral met vriendinnen maar ook met klasgenoten werd er veel geborreld en smaakte de wijntjes erg goed. Daarnaast werd ik natuurlijk veel geroddeld, gebabbeld en besproken ;-).

November
In november was het dan eindelijk zo ver: het concert van Gavin James. Een concert waar ik al een hele lange tijd naar uitkeek omdat ik hem zó goed vindt. Ik ging samen met papa en stond op een van de beste plekken, bijna vooraan. De muziek was goed en de sfeer was top. Op naar het volgende concert in maart: My Baby.

December 
In december staan er drie feestdagen centraal: sinterklaas, kerst en oud en nieuw. Mijn favoriete feestdag is sinterklaas. Samen met familie lootjes trekken en cadeautjes kopen. Daarnaast alle pepernoten die worden uitgedeeld; ik ben fan. Daarnaast vind mijn nichtje sinterklaas, na haar verjaardag, het leukste en daar geniet ik natuurlijk ook mee.

Ik wens jullie vanavond een hele gezellige en goede jaarwisseling en een gezond, gelukkig en liefdevol 2017!

1 opmerking:

  1. Wat een leuk jaaroverzicht heb je geschreven Annemae! Trouwens een leuk idee zo'n blog. Nou voor jullie ook een knallend 2017 en we zien elkaar vast wel weer xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.