zondag 22 januari 2017

Gezond 2017 in!

Hoi! We zitten inmiddels alweer bijna een maand in 2017. Wat gaat de tijd snel! Inmiddels zijn de meeste van ons dan alweer druk bezig met de goede voornemens. Tijd om een korte update te geven om mijn voornemen: Gezonder leven.  

Ik denk dat een van de grootste en meest bekende voornemens voor ieder jaar altijd rondom de gezondheid liggen. Het verliezen van kilo's, het gezonder willen leven of een bepaalde sport willen proberen zoals hardlopen.

Vanaf 1 januari 2017 volg ik een online programma: Improvehealth. Improvehealth is een online lifestyleprogramma wat is opgezet door professionals uit de gezondheidszorg: fysiotherapeuten, diëtisten, psychologen en bewegingswetenschappers. Via een eigen account kan je werken aan je ideale levensstijl. Je krijgt persoonlijke begeleiding van een van de gezondheidscoaches die je helpen bij het volgen van het gemaakte trainingsschema. Daarnaast kan je je eigen voeding invullen zodat je kan zien hoeveel calorieën je per dag inneemt. Je krijgt je online lessen over calorieverbruik, welke voedingsstoffen belangrijk voor je zijn en hoe je het beste je calorieën kan verbranden. Als laatste heb je toegang tot lekkere recepten die je kan maken.

Het programma is online te koop voor een maand, een half jaar of voor een jaar.



TYPE ABONNEMENT   
PRIJS PER MAAND


  Duur: 1 maand
  €14,95 


  Duur: 6 maanden
  €11,95 (€71,70 per half jaar)


  Duur: 12 maanden
  €9,95 (€119,40 per jaar)






Mijn mening over het online platform
Ik gebruik het online platform nu voor ongeveer twee weken. Een mooi moment om te kijken wat ik ervan vind. Ik vind het jammer dat het programma niet aan mijn verwachtingen voldoet. Voor €14,95 per maand vind ik het geen aanrader. Ik leg je uit waarom:

Dashboard
Het dashboard is overzichtelijk. Het bevat je voeding, je calorieën tracker, je lessen en een stukje van je trainingsschema. Het is gemakkelijk opgebouwd zodat je alles makkelijk kan terugvinden.

Progressie
In het tabblad progressie kan je bijhouden wat de training met je lichaam doet. Je kan foto's uploaden van je lichaam zodat je, gedurende je periode van gezonder leven, kan bijhouden hoe je lichaam eruit ziet. Daarnaast kan je je gewicht bijhouden en je doelen instellen. Dit kan zijn: adaptatie, biceps, billen, borst, bovenbeen, fit na je zwangerschap, pro-Adaptatie, rug, schouders of triceps. Als laatste kies je voor gewichtsverlies of spiermassa.

Training
In het tabblad training vind je een trainingsschema. Aan de hand van de antwoorden je je geeft word er een sportschema gemaakt voor je. Deze is standaard gebaseerd op de sportschool. Wil je liever thuis trainen? Stuur hen een berichtje en ze maken een thuis trainingsschema voor je. Enorm handig en snel gemaakt!

Ik vind het jammer dat het trainingsschema standaard is gemaakt voor in de   sportschool. De prijzen van het online programma is laag, maar er word geen rekening gehouden met het feit dat niet iedereen lid is van de sportschool. Wat is wel fijn vond is dat er direct een nieuw programma is gemaakt voor mij met oefeningen die ik thuis kan doen.

Voeding
In het tabblad voeding kan je je voeding bijhouden via een calorieën tracker. Het maximale calorieënaantal is gebaseerd op je lengte, gewicht en je activiteitenniveau. Het nadeel van deze som is dat deze vaak te hoog uitkomt. In mijn geval staat het maximale op 2302. Voor mij veel te veel natuurlijk! Het nadeel hiervan is dat ik vaak ook echt tot het maximale ga eten omdat dit kan. Voor mij niet handig dus.

Lessen
In het tabblad lessen leer je meer over je voedingsinname. Zijn eiwitten juist goed of slecht voor je? En hoe maak je nu dat gezonde bananenbrood? De lessen zijn opgedeeld in lessen van ongeveer 1 A4tje. Ze zijn makkelijk door te lezen en erg interessant. De lessen sluiten goed aan op het programma waardoor het goed in elkaar overvloeit.

Ben jij al bezig met je goede voornemens om gezond 2017 te starten?


Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd. Lees mijn disclaimer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, lief! ♥
Mijn reacties modereer ik zelf. Het kan soms dus even duren voordat je je reactie online ziet staan.